tisdag 23 juni 2009

SKK Avesta 090613

Har ju glömt redovisa om utställningen i Avesta som vi var på förra helgen! Jag hämtade upp Johanna med Line & Myra i Mariefred och tuffade vidare i min nyköpta bil till Avesta. Regnet öste ner från att jag slog upp ögonen den morgonen och det blev bara värre allteftersom dagen gick! Vi mötte upp Åsa med några fler av hennes valpköpare och vi försökte trängas allihop och värma oss under mitt utställningstält. Vilket regnväder det var, med tillhörande iskalla kastvindar. Brrr!

Miki var anmäld till Bruksklass för första gången och i hennes klass var det tre anmälda. En dök inte upp så det var bara vi och en till hund som entrade ringen. Miki tyckte inte alls att det var roligt med regn (lika för alla som (o)tur var) och var inte helt olik en Italienare på bordet :) Hon klapprade tänder och hela kroppen bara skakade av kyla och att få ut några bakbensvinklar var det inte tal om.

Den andra tiken i vår klass fick en 2:a, och lite oroligt ställde vi upp framför domaren. Men han sträckte sig efter det röda bandet och jag hann börja fantisera om CK innan han tog mig ner på jorden och sa "En etta, och så nöjer vi oss med det idag så hon får utvecklas lite mer...".
Damn it!, om man får säga så hihi.

Fick bilder i mailen från Johanna på Miki under uppställningen, och jag blev förvånad över hur bra hon faktiskt står. Det kändes som att hon bara hängde i kopplet och ville därifrån.

Gummistövlar, regnjacka och blöta byxor upp till knäna.


I bakgrunden ser man ungefär hur mycket det regnade. Men Miki är söt ändå .

0 kommentarer: