söndag 28 juni 2009

LC Stjärnhov 090628

Imorse åkte jag och Miki till Stjärnhov för LC-prov! Redan kl 05.00 imorse var det 15 grader varmt ute och som det utlovats var det ungefär 31(tusen) grader varmt och ingen skugga någonstans i hela världen kändes det som. Många många liter vatten gick åt, hundarna badades, svalkades, kyldes och vätskades. Jag själv låg stundvis med en kylklamp i nacken och en kylduk runt skallen för att inte få solsting.

Inte alltför kul att springa idag tyckte Miki och för en gångs skull måste jag säga att hon inte gav allt. Hon orkade inte och sprang riktigt dåligt i båda loppen tyvärr! Hennes slutpoäng blev 59,75 och hon slutade på en blygsam 92:a plats av 98 startande whippets :D Älsklingen!

Dock blev det jubel i lägret när det visade sig att två Swaara-hundar tog CERT. S. Holly Golightly "Ylva" och S. Gloria Gold "Mica" knep CERT båda två och vi var så glada!

Vi campade även ihop med Maria med Snawa (och Raja) samt Birgitta med Jisco, och Snawa slutade på 78,5 poäng och Jisco på 81,5 poäng. Heja heja.

Fortsätter det vara så här varmt så kommer jag nog inte att åka till Söderhamn, jag vill att LC fortfarande ska vara KUL för Miki, inte något som är jobbigt och ansträngande. Dessutom har jag lite svårt de sjukt långa tävlingsdagarna, över 12 timmar i gassande sol tär på kropp och psyke...

Som Jiscos persoliga hejarklack idag tänkte jag filma hans andra lopp för att visa Birgitta hur bra han springer. Det jag dock inte tänkte på var att hålla käften under inspelningen, men jag blev så hänförd av spänning och tänkte därför dela med mig av hur det kan se ut...nåja låta!, under ett lopp :D Ljud på (och norrländska-filter av):

Hot Isle Jisco vs Grändens Mc Adam i lopp två.
Speaker: S. Forsvall

Om någon nu missat det så var det varmt idag. Låt mig illustrera ungefär hur varmt:

4 kommentarer:

Helena, Quince och Otto 29 juni 2009 kl. 08:49  

Värsta sportkommentatorerna, du och Maria ;)
Skrattar här på jobbet så tårarna rinner. Norrländska svordomar räckte dock tyvärr inte ända till Jiscos öron...

lillajag 29 juni 2009 kl. 13:38  

haha men du fröken Forsvall ja tro ja smittat dig m mitt språk...

Birgitta 29 juni 2009 kl. 15:42  

Jag skrattade också gott åt kommentatorerna... "-Go Girls!" :D
Jag tycker att de norrländska svordomarna räckte väldigt långt! ;o) Jisco fick ju högre poäng i lopp 2 (med supporterklacken på plats) än i lopp 1.
Fast nu räckte det ju inte till Cert... men vi är KANONNÖJDA i alla fall!
Tack för trevligt sällskap i går!

P.S. Jag tycker att det var coolt av Miki att köra sitt eget lilla race igår. Hon är väl helt enkelt lite smartare än de andra hundarna. ;o) "- Vem tusan vill springa som en idiot i det här vädret!?"

Sagoruna 29 juni 2009 kl. 17:17  

Du är ju given som sportkommentator härlg röst och inlevelse!
Bortse från min fråga om LC'n i nästa inlägg missade liksom hela det här inlägget... *pinsamt*