torsdag 25 juni 2009

Nu är hon här!

Skulle egentligen hämta "lillan" på söndag eller måndag, efter Stjärnhov-provet. Men idag fick jag valpabstinens så jag ringde Filip och tvingade honom att vara vara valpvakt på söndag, sen ringde jag till Åsa och sa att jag kommer minsann och hämtar valpen idag!

Så nu är hon hemma det lilla livet.
Alldeles tyst och snäll och välmående i bilen, i medhjälpare Hannas knä. Sista milen åkte hon bak med Miki och det gick utan några som helst problem.



Miki är alldeles förundrad: "Är den där lilla valpen till mig? Bara till mig?". Medan valpen tog en liten tupplur gick Miki och hämtade alla leksaker hon kunde hitta och la på golvet framför den lilla. "Kom igen, vi kan väl kanske leka?". Men usch vilken tråkig valp, inget gensvar fick man där inte.

Nu har hon dock piggnat på sig lite och jag bävar inför att det här ska bli en låååång (livstid)natt :D Den ena är kaxigare än den andra och det verkar bo en liten ligist även i lillasyster!

Det lustiga är att hon varken ser ut som en Juni, Juli eller Augusti, och kallas nu helt sonika för "Valpen"... så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla henne :)

21 kommentarer:

Birgitta 25 juni 2009 kl. 22:22  

JÖSSES... vad söt hon är!!!
Jag förstår att du inte kunde vänta! :D

Birgitta 25 juni 2009 kl. 22:25  

P.S. Varför inte "Molli"?
Då blir det ju "Miki & Molli" (Micke & Molle)... he, he! :o)

Sagoruna 25 juni 2009 kl. 22:29  

Åååååvad söt puss på dig lilla valpisen!

Maria 25 juni 2009 kl. 22:39  

Varför inte Joy? Innebörden är ju underbar... Kände en häst som hette Lycka, det är också ett härligt namn, tycker jag och inte helt galet i översättning.

Passa på att lukta på hennes tassar, och nosrygg innan hon växer upp och blir en hund. Valplukt är gudomligt.

Susanne Lindström 25 juni 2009 kl. 22:52  

Ja gode värld vilken sötnos!
Om jag fick bestämma skulle hon heta Storm! Det syns klart och tydligt att det är hennes namn! :-)

Jeanette 25 juni 2009 kl. 23:00  

Hej ! Jag tycker att hon ser ut som Iris! Det ville jag döpa Bella till men min 15-åring tittade på mig som om jag inte vore klok! ;-)

Helena, Quince och Otto 25 juni 2009 kl. 23:25  

Hon är världens finaste, sötaste och luktade sååå gott. Väldigt avis ;)

Tror hon heter Asta eller något sånt som passar en rekorderlig flicka...

Anonym 26 juni 2009 kl. 00:07  

Hej sötnos. Hon kanske ska heta Maj. Eller Silje eller Sol från isfolket?
Kram från mormor.

Unknown 26 juni 2009 kl. 00:37  

Då får hon väl heta Gessle då? ;)

Annakarin @ Mathias.W 26 juni 2009 kl. 08:02  

Grattis till en underbar liten tös, Storm gillar jag otroligt mycket vilket vackert namn på en tös, annars tänkte jag på Julia, istället för (Juni/Juli) :)

Ta han om er & hoppas att jag får äran att se henne framöver.
Miki ser så stolt ut!

Anonym 26 juni 2009 kl. 08:45  

Hon ser ut som en Leia :). Jättejättesöt är hon iaf:)

Rally-Sally 26 juni 2009 kl. 11:15  

kalla henne för Valpen vetja!

Olga da Polga 26 juni 2009 kl. 13:10  

åh jaa valpabstinens är nästan outhärdligt ...
Välkommen lilla Valpen ! Det skall bli såå kul att även få följa dig här på bloggen tillsammans med Miki och Sara ! Vad du än kommer heta ... Mari kanske ? Mari/Miki=Marimekko ;-)

Pussa varandra !

Jenny,Nokia och Leo 26 juni 2009 kl. 14:46  

Åh, jag tycker hon ser ut som en Vitnos =)
Nä, skämt o sido, enda tipset jag kan ge dig är att inte välja för lika namn. Man blir mer senil än vad man tror med åldern ;-D (f.ö heter grannens hund Poker och det lystrar Nokia till när dom ropar)

Maria 26 juni 2009 kl. 14:57  

åh vilken sötnos!
Vad skönt att Miki verkar gilla henne, Ghanim är fortfarande lite skeptiskt till Emir, och jag har ändå haft honom i över 4 mån nu...

Anonym 26 juni 2009 kl. 15:58  

Din mormor föreslog att hon ska heta Maj! Det tycker jag var ett riktigt fint namn!

Linnea 26 juni 2009 kl. 20:38  

Grattis! Hade inte en aning om att ni tänkte utöka! =) Lycka till med den lilla!

Lite namnförslag?
Doris, Elsa, Mynta, Cayenne, Timjan, Heidi.

Dogpower 26 juni 2009 kl. 21:20  

Grattis till nyförvärvet. Vad bra att Miki verkar tycka det är kul. Mänga namnförslag har du fått och jag ska väl inte vara sämre. Varför inte Siri? kram

Birgitta 26 juni 2009 kl. 22:30  

Jag måste hålla med Maria... Lycka är ju ett underbart namn!

Anonym 27 juni 2009 kl. 07:23  

Fin hon är lilla valpen ;)... bara liite avis.. valptiden går för fort!!

Saea 27 juni 2009 kl. 19:58  

Gud så söt Grattis till valpen :)
Juni är ett fint namn tycker jag !