onsdag 17 juni 2009

Presentation


Jag tänkte presentera vår blivande familjemedlem.
Hon heter Swaara Joyful Joyful och är 7 veckor gammal.
u:Zelig Calamari Union e:Adagio Love Supreme
Åsa berättade i våras att hon parat sin tik Lisa, och när hon skulle berätta vilken hane hon använt så tänkte jag av någon anledning "Säger hon Robbie nu så måste jag ha en valp...". Jag har beundrat honom länge och speciellt efter filmen från Crufts, vilken superhärlig hund. Nu sa ju Åsa såklart Robbie bara för att jag, som absolut inte skulle ha någon valp förrän Miki är minst 10 år, skulle få erkänna mig intresserad.

Sagt och gjort så fick Lisa sina valpar. 4 hanar kom ut, och så klämde hon ut en liten tik. En randig sak med bred vit bläs och vita strumpor. Okej Gud, jag förstod piken!

Så om allt går som det ska flyttar denna tjej hem till oss nästa vecka! Ska bli mycket intressant att se vad egoisten Miki har att säga om den saken. Jag hoppas att det ska gå över förväntan, för jag har redan tänkt alla katastroftankar som finns. Och har även haft fullt upp med att övertala sambon ;)

Namnet fick jag bestämma själv, och jag tycker att Joyful Joyful är ett fint klingande namn. Som tilltalsnamn tänkte jag först att hon skulle heta Juni men eftersom Mikis mamma heter det kändes det lite stulet. Så då bestämde jag mig för "Julie", ett underbart namn!
Dock med Miki-anpassad stavning = "Juli".
Nu längtar vi efter lillasyster och förbereder oss med mental träning och familjeterapi.

42 kommentarer:

M&H 17 juni 2009 kl. 20:49  

hurrey hurrey för både LC och Juni! Mums så mysigt med valpis!

Elisabeth Alström 17 juni 2009 kl. 21:05  

Hej
Vilken söt valp (ja det är ju alla i o f men ändå) Stort Grattis och Lycka till med "bebisen". Miki kommer säkert att gilla det.

Birgitta 17 juni 2009 kl. 21:09  

Åhhhh... nu blir jag nästan lite tårögd!
Så fin hon är!
Jag var faktiskt inne och kikade på Swaara's hemsida efter att du lagt ut videon. Och när jag såg att tiken kallades "Juli" så tänkte jag: "-Hmmm, det är ju misstänkt likt Miki's namn på nå't sätt". :o)
Lycka till med tjejen, hon och Miki kommer säkert komma jättebra överens... Åtminstone efter ett tag. ;o)

IKA ~ Katja 17 juni 2009 kl. 21:28  

STOOOOOORT GRATTIS o lycka till med nya absolut, totalt, bedårande familjemedlemmen! :D
Önskar Bröderna Fladderöra m matte.

Helena, Quince och Otto 17 juni 2009 kl. 22:00  

Ja, fler hundar åt folket! Quince kommer att bli en underbar lekpappa åt Juni. Å då slipper jag skaffa en själv. Precis vad vi behöver ;)

Anonym 17 juni 2009 kl. 22:17  

STORT GRATTIS till nyförvärvet!
Hon ser bedårande ut!Lycka till!
Kram från Gunnar & Co, i norr

lillajag 17 juni 2009 kl. 22:29  

yeeah! underbar flicka till underbara ni. ser fram emot det=)

Jeanette 17 juni 2009 kl. 23:03  

Underbart! Det kommer att bli helt fantastiskt och ni får säkert plats under täcket alla fyra ;-)

Helena 18 juni 2009 kl. 08:55  

Tjihooooooooooooooooooooooooooooooo! Nu kommer jag och Ellen som ett skott och ska halsa pa!!!

Anita 18 juni 2009 kl. 10:10  

Har man en kan man lika gärna ha två (eller tre eller fyra:-))
Hon ser jättefin ut lilla Juli, oroa Dig inte över ego-Miki jag är övertygad om att hon kommer att älska sin lillasyster. Tänk alla hyss hon kan lära den lilla:) Mås så gott och Lycka till!!

Maria 18 juni 2009 kl. 10:45  

Åh, så härligt!

Marie Sandberg 18 juni 2009 kl. 10:45  

Va kul Sara med en liten puppis! Jättegrattis. Blir ju kul framöver får då kan jag tänka mig att även lilla Juli hänger med till banan i Norrköping och tränar framöver!
Vi ses på lördag! Jag är ju speaker hela dagen men håller alla mina tummar för Miki och alla andra hundar som ska springa för sina licenser!
Kram Marie S

Sagoruna 18 juni 2009 kl. 12:28  

Grattis! Se där man kan inte bara ha en whippet ju... Efter all familjeterapi osv så kommer det att gålysande ska du se. Miki kommer att bli förnärmad över att inte vara mittpunkten i livet men sen kommer hon på alla fördelar med att ha en liten mnan kan brotta ner, jaga, springa om osv.

Jennie och Poppy 18 juni 2009 kl. 15:02  

Men vilken liten sötnos! Kommer hon följa med redan till Stjärnhov?

Annakarin @ Mathias.W 18 juni 2009 kl. 19:26  

Grattis! Vad roligt med en till liten Whippet i stan.. Hon ser jättefin ut!
Vi kommer också berika våran familj med ytterliggare en Whippet tik om ca 1-2 år :)
Dessa små underbara saker kan man ju bara inte leva utan...
Ha en skön sommar!

Rally-Sally 18 juni 2009 kl. 21:54  

GRATTIS! Stackars MIKI: ja gvet hur det är att bli storasyster!Jag slutade att äta men såhär i efterhand är det faktiskt rätt kul att vara två! Fint namn också! Vår mamma kallas April!Matte är illgrön av avund!!!

mariaswhippar 18 juni 2009 kl. 23:27  

Vá mysigt med valp. Klart att man måste ha er än en whippet:)

Whippeten Nota 19 juni 2009 kl. 12:06  

Va skoj! Våga tycker om att vara storasyster och har växt mycket i den rollen. Så dom kommer allt få skoj ihop ska du se =)

Anna Blum 20 juni 2009 kl. 08:58  

Åå vad roligt !! Miki och Juli ! guuud så fina ni kommer va alla tillsammans ! Vad glad jag blev !

Susanne Lindström 21 juni 2009 kl. 19:26  

Grattis! Vad roligt med en liten whippettjej till i huset! Hon ser alldeles bedårande ut!

Mona Lindström 21 juni 2009 kl. 22:30  

Grattis och lycka till med den lilla. Det kommer att gå kanonbra ska du se önskar tjocka släkten i Mora genom Smirre och Chivas.

Angelika 22 juni 2009 kl. 08:22  

Hej! Är här och kollar ofta, er blogg har blivit en sån där man fastnar på :)
Kul med valp! Brukar passa en hel hög med Robbie-barn jag oxå några gånger per år. De senaste är vilddjur utan dess like :)
Sköt om er! /Hälsningar från Norrland.

Anonym 13 november 2012 kl. 01:16  

ambien sleep ambien cr vs regular ambien - how many ambien 10 mg to overdose

Anonym 13 november 2012 kl. 01:44  

order xanax xanax overdose how many milligrams - xanax for getting high

Anonym 13 november 2012 kl. 13:18  

buy diazepam online diazepam for seizures - buy valium online usa cheap

Anonym 13 november 2012 kl. 15:53  

buy valium online buy valium without rx - there generic drug valium

Anonym 13 november 2012 kl. 19:05  

buy ambien ambien dosage per weight - ambien walrus shirt

Anonym 13 november 2012 kl. 19:58  

valium online what is diazepam valium used for - stronger 10mg valium 2mg xanax

Anonym 14 november 2012 kl. 02:48  

zolpidem high serious side effects zolpidem - generic ambien india

Anonym 15 november 2012 kl. 00:43  

cheap xanax no prescription blue round generic xanax - do you overdose xanax

Anonym 16 november 2012 kl. 07:49  

cheap xanax online how does xanax high feel - pictures generic xanax 1mg

Anonym 17 november 2012 kl. 20:43  

ativan drug lorazepam 1 mg duration - lorazepam 1 mg vs xanax

Anonym 19 november 2012 kl. 23:04  

order soma picture of carisoprodol 350 mg - best place buy soma online

Anonym 20 november 2012 kl. 15:14  

carisoprodol no prescription buy somatropin forum - generic soma online

Anonym 21 november 2012 kl. 02:30  

generic ambien online does ambien test drug test - makers generic ambien

Anonym 21 november 2012 kl. 07:21  

generic zolpidem ambien cr lethal dose - ambience mall gurgaon number

Anonym 21 november 2012 kl. 15:11  

buy carisoprodol buy soma online canada - where can i buy soma bras

Anonym 21 november 2012 kl. 18:54  

can you buy valium online no prescription buy valium online no prescription cheap - valium normal dose

Anonym 21 november 2012 kl. 21:20  

buy ambien online generic ambien at costco - buy ambien india

Anonym 23 november 2012 kl. 05:47  

generic carisoprodol carisoprodol and tylenol - carisoprodol addiction

Anonym 23 november 2012 kl. 07:50  

valium no prescription overnight buy valium online canada - valium on sale on forums

Anonym 23 november 2012 kl. 21:38  

buy soma online carisoprodol make you high - 7 panel drug test soma