lördag 4 april 2009

SW Gnesta 090404

Svenska Whippetklubbens utställning i Gnesta idag, nästan på hemmaplan. Strålande sol och 17 grader varmt, vårväder är en underdrift...det var verkligen sommarväder.

Jag bad Åsa ställa Miki idag då jag ville se hur det ser ut från ringside eftersom jag inte har någon aning om hur Miki står och rör sig. Åsa är ju superproffs på att ställa ut hund och Miki var så fin och duktig idag såklart med den handlingen! Det konstiga är dock att jag var betydligt mer nervös idag än de gånger jag ställt henne själv. Inne i ringen är man så fokuserad att man inte hinner bli nervös, så nästa gång får jag nog på't igen! *pust*

Resultatet var inte så världsomvälvande, Miki blev oplacerad och med en ganska tam kritik. Men vad gör väl det när det är en strålande dag, med goda vänner på plats och ännu fler trevliga människor runt omkring sig. Och tack till min kära styvuppfödare Åsa som alltid finns där!

Min favoritwhippet blev iaf BIS, fina Adagio Captured Sunshine :)


Miki min sockersmula står så fint hon bara kan!


Blir det bra så här?
Kompis Quince, välhandlad av Hanna!


Hela gänget! Karin, Ellen, Hanna & Helena

Fotade idag gjorde Karin Wulff.

5 kommentarer:

Whippeten Nota 5 april 2009 kl. 09:10  

Jag tycker syrran ser jättefin ut på korten!

lillajag 5 april 2009 kl. 09:50  

min favoritwhippet ä Miki så d så. kommer hon alltid vara lilla terriern...=)

Myra o Hanna 5 april 2009 kl. 10:37  

det var verkligen en härlig dag! Och avslutet i sandgropen var naaajs!

Dogpower 6 april 2009 kl. 21:55  

Din Mikki är verkligen vacker.
kramar
Anna-Carin

Rally-Sally 9 april 2009 kl. 08:40  

Domaren måste vara blind! Jädrar vad snygg du är! Tycker dock väldigt synd om dej som får BADA!
har din matte en hemlig dröm om att äga en labrador eller???