fredag 3 april 2009

Simning

Idag åkte vi upp till Sjöhaga Hundcenter och Birgitta Hoflin för att Miki skulle få prova på simträning, en träning jag verkligen tror kan vara bra för henne för att få balans i musklerna och inte bara träna "springmusklerna" jämt. 

Birgitta visade sig vara supertrevlig, glad och väldigt kunnig! Hon berömde även Mikis coola sätt "Det märks att den här hunden får arbeta" sa hon då hon tyckte att Miki spände av så snabbt i bassängen för att vara första gången. Kul att som whippetägare få beröm av en riktig bruksräv :) 

I simpriset ingick även massage och stretching efteråt, kanonbra tycker jag och jag åker så gärna till Södertälje fram & tillbaka för det bemötandet och priset. Rekommenderas varmt!

"Jag sjuuunker!"
Fokuserad liten donna, hur söt som helst.

6 kommentarer:

lillajag 3 april 2009 kl. 22:13  

duktiga fina Miki!

Jenny,Nokia och Leo 3 april 2009 kl. 22:14  

Sötsäl =D
Nokia älskar också att simma, fast har inte provat i bassäng.

Anonym 4 april 2009 kl. 07:27  

Åh, vad härligt! Memphis och Bianca gillar verkligen att simma och förra våren gick de på hundsim. I år har det inte blivit nåt med det, så vi väntar tills det blir varmt i sjön.

Både i sjön och i poolen simmar de efter trasa på metspö. Funkar kanonbra (Tills de får tag i trasan. Då får man vara rädd om fingrarna...)

Elisabeth Alström 4 april 2009 kl. 13:36  

Hej
Vad kul att du blev inspirerad till att börja simma. Lycka till!

Susanne Lindström 4 april 2009 kl. 16:23  

Ser spännande ut! Det har vi aldrig provat. Jag vet ärligen inte om jag skulle få någon av hundarna i bassängen ens.

Anonym 11 maj 2009 kl. 10:35  

Men vilken sot sotnos!
Stor systern