lördag 24 januari 2009

Skendräktig

Miki är antagligen skendräktig nu säger de som vet. För vad jag har märkt är att hon har blivit fullständigt och utomjordiskt besatt av mat och godis!!

Hon driver mig just nu till vansinne med sitt tiggande, letande och uppmärksamhetspockande. "Snälla matte, har du mat till mig? Godis då? Kanske lite kött..gurka...plast...vadsomhelst?!" Vart jag än går har jag en skugga efter mig som ser utsvulten och desperat ut. Hennes ögon är så olyckliga ett par ögon kan bli och jag lovar att hon skulle smälla i sig precis vadsomhelst om jag bjöd henne. Hon slänger i sig sin vanliga mat och skulle helst ta hela fodersäcken om hon nådde den.

Hon stirrar och stirrar på mig.
"Maat matte, jag måste ha maaaaaaaaaaaaaaaaaaaat".

Den här bilden möter mig precis varje gång jag sitter någonstans och har något ätbart i handen (eller något som kan förväxlas med något ätbart d.v.s vadsomhelst):

"Till mig? Kanske? Jag har valpar att försörja vet du"

Jag längtar tills hon har fött sina inbillade valpar och kan återgå till sans igen.

6 kommentarer:

Anonym 25 januari 2009 kl. 15:32  

haha omg så jag känner igen det!

Helena, Quince och Otto 25 januari 2009 kl. 15:34  

Det tar bara två månader så ha det riktigt kul med hänglås på kylskåpet.

Anita 25 januari 2009 kl. 21:12  

Å sen när hennes inbillade valpar är födda då vill hon ha ännu mer mat och inte gå ut. Och vill det sig riktigt illa så adopterar hon en hårborste eller annat att ha som valp som Du sen måste beundra och gulla med:-))) det är så härligt med skendräktiga och skenvalpande tikar.
MEN det brukar lungna ner sig med åren,oftast är det tikens första löp som är värst.

Whippeten Nota 26 januari 2009 kl. 00:27  

Stackars Miki när hormonerna skenar iväg! Mindre mat å mer motion å tänka på så brukar det ge med sig :) Nej det var inte din favorit 4an som stannar, hon har flyttat till Borås. Det är lucky nr 7 som bor kvar hos oss =)

Anonym 26 januari 2009 kl. 11:34  

ååhå de där "koögonen" känner vi igen som tittar på en heela tiden ... och skuggan som plötsligt finns överallt ! usch det värsta är att jag brukar bli smått irriterad då ... för när mina får maten så nobbas den ofta i väntan på nåt bättre ? ... och inte har det blivit bättre med åldern heller. HeraAfghan var skendräktig till max, in på hennes sista 13åriga sommar (hm... kan man skriva så ? ... ) men än så länge har inte Dorinda visat några tecken tackolov - men just nu tittar en viss "koögd" Elsa på mig - utan att ens blinka ! (ps. jag tycker väldigt mkt om kossor, trots allt ;-) )

Susanne Lindström 28 januari 2009 kl. 17:41  

har hon lugnat ner sig. vår pippi skulle nog kunna äta hela tiden om fick, även när hon inte är skendräktig (hon ser tyvärr lite dräktig ut, fast bara uppifrån :-)).