onsdag 14 januari 2009

Underliga hund

Jag får mig ett gott skratt nästan varje gång jag åker bil med Miki. Hon åker i sin bur i baksätet och varje gång hon tycker att det börjar bli lite tråkigt att åka bil så gör hon samma sak. Trycker ut nosen genom gallret, böjer upp den, och visar hela garnityret för omvärlden. Sen ligger hon och stirrar på mig så att det bränner i nacken, tills jag vänder mig om och tittar på henne.

Man ska verkligen inte undgå att förstå att hon tycker att vi ska vara fraaaaammmeee snaaaart!

Jag är nog en trafikfara i det läget för jag kan inte låta bli att skratta högt och såklart försöka fota med mobilen. Det går inte så bra, men jag har iallafall lyckats fånga beteendet på några (suddiga och mörka) bilder. De är inte tagna vid samma tillfälle, och jag undrar om hon snart kommer att få uppåtnos eller torrt tandkött om det fortsätter så här? :D



6 kommentarer:

lillajag 15 januari 2009 kl. 10:47  

kanske lite xylitoltuggummi d kan ju va bra vid lite torrare mun:)

Whippeten Nota 15 januari 2009 kl. 21:46  

ha ha hon är för rolig =) Konstiga vanor kan dom allt ha!

Helena, Quince och Otto 16 januari 2009 kl. 16:15  

Undrar vad hon är mer än whippet ;)

Anonym 16 januari 2009 kl. 19:46  

ÅH vad hon är härlig Miki:) Finfina bilder!

Jenny,Nokia och Leo 17 januari 2009 kl. 15:43  

Hon är ju för söt =D och rolig!

Susanne Lindström 17 januari 2009 kl. 15:51  

vilken fantastiskt rolig hund du har, och vansinnigt söt! hon drar sig verkligen inte för att visa vad hon tycker.