tisdag 13 januari 2009

Viltspår!

Årets första viltspår har vi ägnat oss åt idag. Jag skickade SMS till Hanna imorse (när jag kände plusgrader i luften) och skrev "Jag vill spåra!", och hon var med på noterna och var även snäll att lägga spår åt oss innan vi kom på e.m.

Idag fick Miki ett kort spår med två vinklar, en vanlig och en "tokvinkel" med bloduppehåll. Hon tog det lugnt och metodiskt och fixade första vinkeln utan tvekan, ringade den fint och tuffade vidare. Sen tog hon tokvinkeln helt klockrent, markerade den och kollade upp den, vände på klacken och gick vidare på den riktiga vinkeln.



Sen fick Miki & Myra springa av sig lite i skogen och nu är Miki trötttttt.

Så roligt och nu hoppas jag att vädret håller i sig så vi kan fortsätta öva, i år ska vi ha Viltspårschampionat tänkte jag lite ödmjukt!

4 kommentarer:

Anita 13 januari 2009 kl. 18:35  

Jag är säker på att NI har Viltspårschampionatet som i en liten ask redan i vår!! Hon verkar väldigt duktig!! Fortsatt Lycka Till med allt!!

Play A While 13 januari 2009 kl. 22:25  

Kul att ni är så duktiga!!!!

Whippeten Nota 14 januari 2009 kl. 11:23  

Såklart att ni kommer lyckas med championatet! nemas problemas ;)

Anonym 14 januari 2009 kl. 17:16  

En liten motivationshöjare:
Jag fick SVCH-diplomet idag... Det är SÅÅÅ FINT! ;o)
(Bara så du vet vad som väntar!)