onsdag 19 augusti 2009

Tiggaren från Luossa

Miki har just löpt klart för den här gången men har inte slutat påpeka för mig att hon är utsvulten och så näringsfattig att hon snart svimmar. Hon har antagit sin vanliga strategi att stirra ut mig, som (o)tur är fungerar den inte på mig, bara på husse.

Häromkvällen satt vi och spelade kort. Miki låg bakom min stol på det hårda köksgolvet och suckade HÖGT. (sen när ligger en Whippet på det hårda köksgolvet frivilligt?). När inte det funkade var det dags:

Mat, matte snälla, jag dör, jag förgås, jag aaavliiiiider!


Sen stod hon där i flera minuter och bara stirrade med sina oemotståndliga ögon.

"Maaaaaaaaaaaaaaaaaaat!"


Ikväll ska vi ut och springa, vi tenderar att ha fått en lite väl osynlig midja båda två!

7 kommentarer:

lillajag 19 augusti 2009 kl. 13:09  

ni är ju atleter båda två ju! om en vecka drar hårdträningen igång på allvar!

Anonym 19 augusti 2009 kl. 15:03  

Haha... den blicken känner man igen!

Inger 19 augusti 2009 kl. 15:04  

Onekligen ett exemplar av "har-inte-ätit-på-fjorton-dar"-bilcken:-))!!
MEEEEEN du har nog ingen aning om hur en "Play-A-Whilare" sedan kan utveckla denna teknik till att LÅTA som "ngt helt oförklarligt" - går inte att föklara- måste HÖRAS!!(Ingen har hittils gissat rätt, på detta oljud:-))!!!)
Skicka ditt mobilnr till mig på 070-630 61 79 - ska du få ett MMS och lyssna på då "Blå Tåget" drar igång.
Hon brukar även utnyttja detta ljud då hon är uttråkad - exempelvis i tältet på utställning - folk kommer obönhörligen fram och undrar vad jag har i tältet:-))!!!

Elisabeth 19 augusti 2009 kl. 18:34  

Hon kanske låter som ett tåg...tut...tut

Inger 19 augusti 2009 kl. 22:28  

Nej LÅNGT därifrån:-))!!

Unknown 20 augusti 2009 kl. 14:06  

Stackars Miki!!! Hon DÖÖÖÖÖÖÖÖR ju! Svälter IHJÄÄÄÄÄÄÄL!!!!

Linnea 20 augusti 2009 kl. 20:29  

HEJ!
Jättefin sida och så söta whippar! =) Jag önskar jag var hälften så duktig som dig på att göra hemsidor.. tur att det finns färdiga mallar för såna som mig! ;-)
Grattis i efterskott, hoppas att du fick en härliga dag!
hälsningar
Linnea och killarna

ps jag kunde absolut inte få koden rätt, så jag skrev här istället. Jag testade med typ 5 innan jag gav upp.. vad gör jag för fel?