söndag 16 augusti 2009

Skåne-besök

Vi har ju som sagt haft bror Nokia och kusin Leo med matte Jenny på besök fre-sön. Leo är ett riktigt busfrö, han hittade på saker hela tiden att roa sig med, vilken charmknutte. Nokia den väna saken hade lite sjå med att försöka uppvakta syrran, och hon var inte sämre än att hon lät honom hållas, så för att inte sena höstvalpar med något hög inavelsgrad skulle dyka upp fick vi hålla dom åtskilda. Däremot fick Jazza och Leo leka här ute på tomten, och det var hur roligt som helst tyckte dom !

Vi har skvallrat hela helgen, ätit god lax, firat födelsedagar med chokladbakelser (både jag och Jenny fyller år i dagarna), skvallrat lite till, skrattat åt tokiga hundar och förfasat åt oss över dåliga framgångar för oss båda :D

Nästa gång är det min tur att komma ner till Skåne på besök!

Vi försöker få alla 4 att posera för en bild. Här går det nästan!


Nämnde jag att lilla Jazza är en obotlig linslus?


Om inte så; Jazza är en obotlig linslus!


Mina tjejer.


Valpar i full fart!


1½ tass i marken här tror jag?


Jazza lipar åt Leo - du kan inte taaa mig!


"Okej förlåt, jag ger mig!"


Tapir 1 & 2.


"Sa hon så? Nej du skojar, hihihihihihiihih"


Ibland tog frustrationen överhand... kan man kalla det här Play a While Blå Tåget?

4 kommentarer:

Sagoruna 16 augusti 2009 kl. 20:44  

Gud vad söt Jazza är när hon försöker sticka fram bakom syrran! Men det där tåget nja...

Inger 16 augusti 2009 kl. 21:17  

HAHAHA - NJA, stopp nu! Det finns bara EN Play A While Blå Tåget - och det är min Freja:-))! Och hon ser inte riktigt ut så där:-))!
(Å andra sidan påminner de mig om den annnons jag hade i Whippetbladet då jag parade henne med min Accent´s Little Limerick(Kålle).......Rubriken var: "Kålle har klivit på tåget" - På denna bild kan man ju verkligen bokstavligen tala om att KLIVA PÅ - i PLURALIS dessutom:-))!!!)

Jenny,Nokia och Leo 18 augusti 2009 kl. 09:16  

Tusen tack för att vi fick komma och hälsa på (och vända upp o ner på ert hus) Kul att se bilderna på de till synes snälla och väluppfostrade hundarna som poserar i koppel och sen busbilderna när deras rätta personlighet kommer fram =)

Helena, Quince och Otto 19 augusti 2009 kl. 17:08  

Å så roligt ni har haft! Och så söta hundarna är (domare fattar ingenting ibland). Och tåget är bara bäst - har man hund måste man alltid ha kameran beredd!