lördag 22 augusti 2009

Släkten är värst!

Fick ett underbart MMS av Inger som har Play a While Blå Tåget, med tanke på de två tidigare inläggen :) Fick även tillåtelse att lägga ut det i bloggen, och detta måste upplevas!

Miki ligger verkligen i lä här, som sagt kör hon mer med den tysta psykologiska krigsföringen, som en diskret vattentortyr, en mental manipulation. "Freja" kör mer en rättfram metod; "GEE MIIIG MAAAT!"

Jag skrattar ihjäl mig (ljud på såklart):


Och så här kul tyckte förresten Miki det var när vi träffade Freja hemma hos Inger förra sommaren :)

9 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo 22 augusti 2009 kl. 16:34  

HUR gör hon??? Har aldrig hört något liknande!!!!

Maria Mel 22 augusti 2009 kl. 16:37  

haha ja stackarn hon låter verkligen lidande ^^. Halia låter också men inte riktigt såå lidande, hon lägger förstås till ett och annat pet med tassen och huvudet i knät.

Tack för den härliga inspelningen!

Birgitta 22 augusti 2009 kl. 17:56  

Ha, ha, ha!!! *asgarv*
Har aldrig hört nå't liknande! :D

Sagoruna 22 augusti 2009 kl. 18:06  

Helt otroligt vilket ljud! Har aldrig hört något liknande, hur många delfiner har hon umgåtts i sitt liv? Ni andra play a whilare får nog passa er så inte ni också får en sån hund haha...

Rally-Sally 22 augusti 2009 kl. 19:34  

RING Hundombudsmannen direkt! Jycken behöver ju hjälp! ett sådant lidande har inte ens jag hemma hos mig:-) Skickar en korv på posten direkt!

Jeanette 22 augusti 2009 kl. 21:51  

Hahaha! Det galnaste jag har hört, när jag spelade upp det ropade min man från ett annat rum: -Vad var det?

Sara och Miki 22 augusti 2009 kl. 21:53  

Hihi, min sambo gjorde samma sak "Vad är det du lyssnar på?!" medan jag tjöt av skratt. Jag önskar faktiskt att jag hade en mer pratsam hund i Miki, men nån måtta får det vara :D

Inger 23 augusti 2009 kl. 00:13  

Som ägare av Freja, (som åstadkommer detta "oljud"), kan jag meddela att det är med "blandade känslor" man lever med det:-))!!
Visst är det charmigt ibland - men väldigt enerverande emellanåt!
Det är inte bara vid hunger som hon utlöser det - utan även vid en rad andra situationer, exempelvis; "det är tråkigt", "jag tycker att vi ska leka med bollen", "ta av dig strumpan så att jag får slicka din fot" mm mm.
Undviker att ha henne med på utställning då hon också låter så här när andra flockmedlemmar är med matte i ringen:-))!
(Fast nästa år fyller hon "veteran" - då kan det hända att hon får följa med nån gång:-))!!Så hör ni ljudet i exempelvis Vilsta så vet ni att "Blå Tåget" anlänt:-))!!!)

Susanne Lindström 24 augusti 2009 kl. 17:05  

Det lät ju nästan som en hönsgård! Jag kan ju då meddela att Sakari (Play A While A Passage To India) faktiskt kan åstadkomma ljud som, visserligen inte kommer upp i den nivån, men som tangerar detta oljud. Han kan själv få fram ljud som låter som ett helt kattslagsmål! Hmmm, Play A While...! :-)