lördag 26 juli 2008

En härlig dag i Söderköping

För några dagar sen frågade Annelie om vi inte ville komma ner till Husby Säteri på fredagen och säga hej, det pågår EM i Lure Coursing och hon var på plats med sina Whippor. Sagt och gjort, jag tog med mig Miki, sambo och två vänner och åkte ner på en liten dagsutflykt. Vi tog vägen genom Nävekvarn och åkte sen Kvarsebofärjan över Bråviken till Norr/Söderköping. Vi började med att hälsa på Annelie, Mathias, Saga, Runa och lilla Eira på campingen och lät valparna leka med varandra. Kul att se, två valpar som är väldigt lika, inte bara i utseende utan i humör, envishet och positiv anda :) Eira visade bl.a Miki hur man kan ha väldigt kul med en helt vanlig canvasbur och sen var det brottningsmatch för resten av slanten.


Jag, Filip och Miki åker färja (Miki spanar på måsar)


"Hej, jag heter Eira, vad heter du?"


"Vill du leka med mig?"


"Okej, jag ger mig!"


Det var inte bara min valp som kan låta som en V8 märkte vi :)


Brottarna Miki och Eira!

Det var mycket varmt ute och solen sken från klarblå himmel! Därför passade vi på att besöka ett litet hundbad i närheten där Miki fick svalka sina tassar.

Vi svalkar oss i det inte alltför rena vattnet...

Sen åkte vi till Söderköping och det berömda Smultronstället för att äta lite (?) glass. Det var första gången jag var där och vilken otrolig glassmeny de har! Miki fördrev tiden med att sukta efter allas glassar och lite besviket ligga och äta sitt torrfoder ur en påse, och personalen passade upp henne med friskt vatten. Efter det strosade vi längs kanalen och det fanns mycket fint att se, det kändes nästan som att man var utomlands.


Ingen dålig glass va!

På väg hem åkte vi förbi en Outlet med märkeskläder och då det fortfarande var väldigt varmt ute frågade vi om vi fick ta med Miki in i butiken, vilket vi fick. Jag kan berätta att det inte är jätteenkelt att titta på kläder med en Whippetvalp under armen, men hon var så nöjd att få följa med! Kvinnan i kassan frågade om det var en Grand Danois, och jag berättade vänligt att det var det inte :D

Trötta var vi allihopa när vi kom hem iallafall efter en trevlig dag!

2 kommentarer:

Anonym 28 juli 2008 kl. 09:21  

Hihi, ja med tanke på hur tungt det såg ut så skulle det nästan kunna vara en GD ;D

Jenny,Nokia och Leo 29 juli 2008 kl. 10:07  

Vilken glass!!! Dit måste vi åka nån gång. Nästa sommar ska ju husvagnen rulla runt hela sommaren med sagoruna o helming-gänget, så förhoppningsvis kan vi ses också. :D