måndag 5 oktober 2009

Disney

Jag har en tendens att kunna vara ganska sentimental, känslomässig och ja, dramatisk. Jag älskar att skapa minnesfilmer, tillägna bilder och sätta ihop små bildspel till minne av förlorade fyrbenta vänner. Det rensar lite att få fälla några tårar tillsammans med en gnutta kreativitet.

Ikväll satt jag och tittade igenom gamla bilder och filmer och hittade en liten film som jag klippte och knåpade ihop till minne av vår hund vi hade innan Miki. Italienska Vinthunden Disney - som bara blev 13 månader gammal och som vi fick ta bort p.g.a ett dumt benbrott.

Trots att det är 2 år sedan nu, så fäller jag alltid en tår när jag tittar på den här videon. Samtidigt tycker jag faktiskt den är himla fint gjord så jag tänkte dela med mig av den :)
(
Varning bara för sentimentalt innehåll och en sorglig låt...)

8 kommentarer:

Jeanette 5 oktober 2009 kl. 21:22  

Hua så fruktansvärt - vackert också. Lite för mycket just idag! Lillsnutten! Bra komponerat!

Anonym 5 oktober 2009 kl. 21:45  

Det är en underbart fin film. Jag har saknat den i mina filmer. Den är så vacker. Fäller en rättare sagt många tårar till filmen. Mycket bra gjord, men minnet den dan sitter som etsad i märgen.
M.

lillajag 5 oktober 2009 kl. 22:09  

Lilla hon med kontakten o följsamheten, så kommer jag ihåg henne. Fin film!

Olga da Polga 6 oktober 2009 kl. 07:24  

åh jag har tänkt på den här filmen ... grät så mycket när jag såg den första gången ... och även nu Den är så fint gjord också ! När jag någongång hör den här sången så är den Disney

Inger 7 oktober 2009 kl. 10:14  

En underbar liten film. Vem sjunger och vad heter låten?

Sara och Miki 7 oktober 2009 kl. 13:12  

Det är Celine Dion och låten heter Fly! Jag tycker den är jättefin också, men tyvärr är den färgad av den här händelsen så jag kan inte lyssna på den mera.

Anna-Carin 10 oktober 2009 kl. 12:36  

Ja det var inte bara en tår som fälldes. Underbar film.

Linnea 11 oktober 2009 kl. 16:03  

Jag är likadan, jag kan vara väldigt sentimental och jag älskar att sätta musik till känslor. Jag tänker på henne ibland, lilla Disney och din film är jättefin. För mig är det Release me som är den låten som nästan alltid får mig att tänka på henne.
kram från oss i söder