söndag 26 juli 2009

Syskonträff i Vilsta (bildkavalkad)

Jag åkte ner från Norrland en dag tidigare för att åka till Vilsta och träffa alla människor och hundar där! (kan man motstå Whippetspecialen?) Vi arrangerade även en liten syskonträff för Marlon+Juni-barnen, så roligt att träffas, och speciellt Jenny & Nokia som vi bara känt genom Internet hittills :) En som saknades var såklart Våga med matte Michaela som också skulle ha kommit men var hemma och tog hand om lilla Jippie (get well soon!), men du fanns i våra tankar och du får njuta av bilderna på syrrorna och bröderna tills nästa gång. (Michaela, Filip är väldigt lik Våga!)

Annelie agerade coach och gruppledare, medan Mathias fotade. Vi ägare försökte bara få alla hundar att titta åt någorlunda samma håll samtidigt. Visst är dom stiliga! (klicka för större bilder)

Mira (Tiimari), Miki (Marimekko) och Nokia (Nokia)


Pepparkornsögon har vi allihopa :)


Här har brorsan "Kjell/Filip" (Stockmans) tillkommit t.h


Uppställning på led (med lilla fjärten Miki 2:a från vänster :D)


Sedan fick jag proffshjälp av Annelie med att ställa upp mina flickor. Hon gav mig detaljerade tips på hur jag ska ställa upp och hur man fotar uppställningsbilder, mycket intressant och bra! Annelie är härmed utsedd till även min personliga utställningscoach :)

Miki, min stolthet, 18 månader gammal (med något avhuggna tassar).


Sist och även minst så hade också Jazza-brazza följt med idag och charmade såklart alla i sin omgivning! Hon tog dagen med ro och stor nyfikenhet, kul med så många som jag, tyckte hon!

Är man söt eller?


Även Jazza ställdes upp av Annelie för fotografering 12 veckor gammal!
(här med något stubbig hals)


Oj vad hon växer! 12 veckor och ett bedårande barn av sin tid :)

5 kommentarer:

Annakarin @ Mathias.W 27 juli 2009 kl. 07:50  

Härliga bilder!
Och Jazza ser otroligt lovande ut måste jag säga, otroligt fina vinklar i front & bakställ och breda härliga lår. Liten pingla!

Krama om dina flickor!
Ha det gott.

Helena, Quince och Otto 27 juli 2009 kl. 08:05  

Å vilket släkttycke syskonen har! Kul att se dem på rad och kolla likheter och skillnader.

Och Jazza är en underbar liten flicka :)

Whippeten Nota 27 juli 2009 kl. 08:33  

TACK!!! Roligt att se så många av syskonen samlade på bild! Dom ser jättefina ut!! Ja våga och kjell-filip ser väldigt lika ut :)
Å lilla Jazza ser tok söt ut!
Hihi skrattade åt din egna kritik på Annelies blogg *so funny*

Mathias 27 juli 2009 kl. 16:17  

Snälla söta underbara Jazza som var lite trött när vi tog bilderna. Och snälla finaste Miki som lät mig pilla och dra i henne för att få till snygga bilder. Nästa gång får de minsann klippa den där gräsmattan! Jättekul att ses igen, Eira är dock besviken att hon inte fick dra en jätterepa med Miki hennes "syrra".

/Annelie fråån Mathias google konto

Jenny,Nokia och Leo 27 juli 2009 kl. 22:38  

Så skoj, så skoj vi hade allihop. Jag tycker det låter som en bra tradition att ses varje år =)