söndag 5 juli 2009

Syskonkärlek

Uppdatering av valpläget, många har frågat hur Miki tar rollen som storasyster.

Miki älskar sin 'lillasyster'! Från dag 1 har hon tagit Jazza under sina vingar och visar henne allt hon kan. Hon tog sin an rollen som lekkompis direkt och de två trivs jättebra ihop. Visst kan hon ibland leka lite hårdhänt med Jazza men då får man bara påminna henne om att vara försiktig. Å andra sidan kan Jazza vara rätt hårdhänt med Miki också, och ibland tror jag att Miki gör sig själv en rejäl björntjänst. Genom att vara lite för busig och hårdhänt, utan att samtidigt sätta tydliga gränser för valpen, så kommer hon nog att få en riktigt kaxig liten valp i hasorna om några månader :) Enda gången hon verkligen fräst ifrån på allvar var när Jazza började klättra på henne kl 05.00 en morgon. Det var inte populärt hos fröken Morgontrött :D

Så det går absolut över förväntan! Även om jag nog önskar att Miki skulle säga ifrån lite mer och inte alltid vara så tolerant. Men det kommer nog med mognaden, hon är ju trots allt bara 1,5 år och jag tänker inte tvinga henne att växa upp och bli "stor"bara för att en valp har flyttat in.

Igår kväll låg de och sov tillsammans i soffan och jag lyckades fånga på bild hur söta dom är tillsammans. Nu förstår jag hur värt det är för en Whippet att ha en alldeles egen vän <3



14 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo 5 juli 2009 kl. 12:12  

Åhhh, man blir alldeles varm i hjärtat <3

Birgitta 5 juli 2009 kl. 12:16  

Å jösses vad sött!
Håller med Jenny... det kändes i hjärtat. :o)

Anonym 5 juli 2009 kl. 12:59  

Oj,vad gulligt. Det värmer ett mormorshjärta oxå.

Ellen 5 juli 2009 kl. 13:11  

Men så sött :-D <3

Anna-Carin 5 juli 2009 kl. 15:15  

Vad härligt dom har det tillsammans. Inte ska whippeten vara ensam den behöver en värmande kompis.
kram

Jeanette 5 juli 2009 kl. 16:19  

Åhhh så gulliga! Sa jag väl att det skulle gå bra ;-). Lisa är också alldeles för snäll. Du ska se sedan när Mikis hals ser ut som den var piskad... Kram o grattis igen!

Helena, Quince och Otto 5 juli 2009 kl. 19:53  

Sötsöta! De matchar varandra alldeles utmärkt, både utanpå och inuti. Två party-coola terrierwhippar :)

Sagoruna 5 juli 2009 kl. 20:04  

Det var det finaste jag sett på länge! Helt klart ska man inte ha "bara" en whippet de älskar ju så att vara 2 eller flera.

lillajag 5 juli 2009 kl. 20:36  

underbara flickor! ska jag nån gång skaffa whippet så vill jag ha en med deras linjer. helt underbara o framåt. kram från setterfamily...

Olga da Polga 6 juli 2009 kl. 06:43  

åh herreguud så fina !
Lycka är - en egen vän ...

Maria 6 juli 2009 kl. 10:08  

Åh, de kramas... så fint

Whippeten Nota 7 juli 2009 kl. 06:37  

Gud så gulliga dom är tillsammans!!! Skoj att få höra hur Miki tar detta med att bli storasyster. Våga tyckte att det var kanon och har växt mycket själv. Mys å gosa å ta massor av kort (för på något konstigt sätt så växer ju dom små bappisarna... fort oxå).

Jenny 7 juli 2009 kl. 17:40  

Hejsan! Måste bara lämna ett tassavtryck o säga att du har jättefina hundar! :) Själv blev jag whippetägare för drygt en vecka sen åt en 6 månaders hane. O det e nog de bästa ja gjort :) /Jenny

Sara 7 juli 2009 kl. 22:50  

Gud så söta dom är tillsammans, så skönt att det går så himla bra :)