söndag 19 juli 2009

Rundbana

Idag kl 17.00 åkte vi till Björkis Greyhound Park i Skellefteå för att prova på rundbana med Miki. Hon fick starta ur box och springa ungefär ett halvt varv. Det gick ju alldeles utan bekymmer! Det enda kruxet var att startboxen var stor nog för att hon skulle kunna vända sig, så när jag släppt in henne i boxen och vi väntade på trasan att starta så vände hon sig om och stod och plirade mot mig genom ett hål i boxen "Vad väntar vi på matte?". Men sen hörde hon trasan starta och snurrade runt i boxen och flög ut och började jakten! (tittar man noga på filmklippet ser man hur hon vänder sig)

Det var såklart kul att se henne springa rundbana, (även om jag tycker hon mest joggade runt idag :D) Nu har vi provat på det mesta. Men det är nog ingen sport vi kommer att fortsätta med, det räcker med LC & WR *pust*

Jazza fick en egen barnvakt medan jag värmde upp Miki.


Vi väntar på vår tur. Stora starka Greyhounds sprang före!


Och här kommer hon, lilla skrotmaja. Som skjuten (baklänges) ur en kanon.

5 kommentarer:

Linnea 19 juli 2009 kl. 22:20  

Ser att det gick himla bra idag!
Kul med din blogg, jag ska titta in ofta, hoppas du provar på rundbana fler gånger.
Om du har lust kan du kolla moneysteps.bloggagratis.se
Ha det bra! /Linnea

Birgitta 20 juli 2009 kl. 00:00  

Det är väl klart att hon joggade runt... ni är ju på semester!? ;o)

P.S. Riktigt bra namnförslag du kom med! Det skulle ju vara klockrent på en whippet! *fniss*
Fast den här gången är det faktiskt inte filmtitlar som gäller...
Spänningen stiger... ;o)

Whippeten Nota 20 juli 2009 kl. 14:04  

Roligt att hon även provat rundbana! Jag vet inte så mycket om det men det verkar ju bra att hon följde så bra igenom kurvan?

Du... tänkte höra om ni kommer med flickorna till Vilsta? Tänkte ta med mig Våga upp för att titta och det vore skoj om fler syskon är där =)

Helena, Quince och Otto 21 juli 2009 kl. 20:52  

Kul! Duktiga Miki.

Vi har kört WR i Karlstad också :)

Erica 26 juli 2009 kl. 21:00  

Hej! Kul att din nykomling har lite av samma blod som min whippet. Han har också love supreme i sin stamatavla!
Mvh/Erica