lördag 28 februari 2009

Vilken slump!

Idag var jag och Miki på Terrierutställningen i Nyköping för att mingla lite och kika runt. Folk tittade lite snett på oss där vi kom och pekade, viskade och log. Herregud, har dom aldrig sett en riktig hund förut? :D

Nåväl, där bland alla Amstaff, JRT, Yorkie och Bullar så fick vi syn på en annan Whippet. Självklart börjar man småprata och då visade det sig, hör och häpna, att den andra Whippeten är Mikis kullbror Play a While Stockmans! Vad roligt, honom har jag aldrig sett i verkliga livet och han var en stilig sak med precis likadana uttrycksfulla pepparkornsögon som sin syster :)

Tyvärr hade jag ingen annan kamera med mig än mobilen och jag ska inte påstå att det blev några bra bilder, "Stockmans" verkade inte vilja fastna på bild! :)

Kul sammanträffande iallafall!


5 kommentarer:

Anonym 28 februari 2009 kl. 22:26  

Man ser att de är syskon i alla fall. Så lika i teckningen.

Whippeten Nota 1 mars 2009 kl. 20:21  

Ja ibland är världen bra liten! Som när vi sprang på brorsan på ölands kk utställning i tävlan om BIR & BIM valp =)

Susanne Lindström 1 mars 2009 kl. 20:34  

Ja, han ville verkligen inte vara med på bild!:-) Han ser ut att kämpa förtvivlat för att få slippa!

Sagoruna 1 mars 2009 kl. 22:10  

Häftigt, synd att bilderna blev så suddiga, båda mina favvisar i den kullen på samma bild inte fel alls!

Jenny,Nokia och Leo 2 mars 2009 kl. 16:33  

Vilka sötnosar (trots suddet) och visst ser dom lika ut =D