måndag 15 september 2008

Uppfödare

Jag har ju förmånen att "ha" två uppfödare till Miki. Henrik Härling, som äger mamma Juni och som faktiskt fött upp Miki och hennes syskon, samt Åsa Lindholm som äger en liten del av Miki och som jag ser som min styvuppfödare (och vän). Det är en stor glädje att ha två så oerhört kunniga, ödmjuka och trevliga uppfödare bakom sig, och jag suger åt mig allt jag kan av deras kunskaper!

Jag har sparat två bilder på datorn som jag tycker är väldigt fina, och som faktiskt är mycket av det jag gillar hos Åsa och Henrik. Den stora respekten och kärleken för sina hundar, även i så pressade och tävlingsinriktade situationer som utställningar kan vara för många, den lyser verkligen!





Dessa underbara bilder är tagna av Jörgen Oinonen och jag hoppas det är okej för alla inblandade att förekomma här på bloggen! =)

3 kommentarer:

Play A While 18 september 2008 kl. 10:26  

Tack för snälla ord!!

Henrik

Anonym 18 september 2008 kl. 16:03  

Snälla Sara, det går inte att läsa dina texter när det är marimekkoblommor över alltihopa... Vill så gärna men får nästan snurren :)

Mikkan 21 september 2008 kl. 01:04  

Så otroligt härliga bilder, sådan ömhet och mjukhet!