söndag 21 september 2008

BIS-reserv


Foto: Ellen Schnackenburg

Idag var vi iväg på utställningsträning igen! Denna gång till Norrköpings BHK på en inoffare. Miki hade konkurrens av en hane i 6-9 månaders klassen men slog honom med bravur och blev BIR-valp, och blev sen även BIG och slutligen plockades hon ut bland de fem bästa i BIS-valpfinalen och placerade sig där som reserv! Trots kyla, trötthet och mycket störning. Mitt underbara lilla gryn.

I den yngre valpklassen gick Mikis "kusin" Dog Power's Shiraz, en bedårande söt liten sak, tänk att Miki också har varit så liten. Och en rolig sak är att det blev en Whippet (Gazolin Pommel) som blev BIS-2 av alla vuxna hundar...heja!

Miki firade med att sluka sitt grisöra hon vann, och sen med att gnaga sönder sin HP-rosett!

Foto: Hanna Schnackenburg

Själv vann jag en 25-veckors prenumeration på Allers, tjoho! Inte illa för en kärring som jag :D
En kall men fin höstdag i trevligt sällskap har vi haft idag och nu ska vi krypa ihop och göra ingenting resten av kvällen!

En bild från BIS-finalen:

Foto: Hanna Schnackenburg

11 kommentarer:

Anonym 21 september 2008 kl. 20:03  

Grattis till BIS-placeringen! Hon är fin, lilla Miki!

En prenumeration på Allers var ett ovanligt pris... Man kan få lite av varje på inoffar, tycker jag men detta var nytt. Sådana tidningar brukar ju iofs innehålla en hel del korsord man kan lösa.

Bianca åt f.ö också rosetter som valp. Det är först sen hon blivit riktigt vuxen jag vågar hänga dem på buren...

Anonym 21 september 2008 kl. 20:43  

M säger grattis till Allers.
Kul att ni haft en trevlig helg, kram på er.

lillajag 21 september 2008 kl. 21:42  

ni va så duktiga! fin hon ä lilla hajen...

Jenny,Nokia och Leo 22 september 2008 kl. 12:34  

Söta goá Miki, vilken pärla!! Jag blir helt rörd när jag ser hur duktiga ni är...(här ville jag ha en sån där söt applådsmiley)

Sagoruna 22 september 2008 kl. 13:17  

Grattis!! Hon ser jättefin ut tillsammans med dig sista kortet där hon står "fritt" är superhärligt tycker jag.

Anonym 22 september 2008 kl. 15:25  

Superläckra bilder (speciellt dom två sista :P.
Men jag var faktiskt INTE bakis utan bara trött! Hallå lixom! :P

Anonym 22 september 2008 kl. 15:55  

Stort grattis till er båda. Det var en riktigt härlig dag. Fast vi måste släppa våra hundar några gånger till så de får springa lite istället för att min lille prins Quince bara blir rammad av monster-Miki ;)

Anonym 22 september 2008 kl. 22:10  

Grattis till BIS-reserven!
Vilken rosettskörd, om än lite naggade i kanten! ;o)
(Jag har också en tuggad rosett hänger bland de övriga här hemma...)
Mvh
Birgitta

Anita 22 september 2008 kl. 23:56  

Kul att Ni fick uppleva en utstälning utan strul.
Grattis och fortsatt Lycka Till!!

Whippeten Nota 23 september 2008 kl. 09:46  

* GRATTIS * syrran till din BIS placering ! Det är verkligen inte dåligt, särskilt med tanke på dom kalla vindarna som inte smickrar en whippet på utomhus utställningar :) Fast det verkar inte Miki brytt sig om för hon ser superfin ut på korten. Får man höra kritiken med?
Bra gjort tjejer!

Anonym 25 september 2008 kl. 15:25  

Å MASSOR AV GRATTIS från oss med !! Så kul !! Vilka underbara bilder och superkritik !
Kramar från oss