fredag 14 mars 2008

9 veckor



Igår blev lillskruttan 9 veckor. Efter att ha sett uppfödaren ställa upp valparna var förhoppningen stor att jag skulle fixa detta uppställande själv, det såg nämligen så himla enkelt ut. Tji fick jag. Efter tusentals försök och bråkandes med ben hit och dit hade jag en valp som sköt rygg, drog in benen under magen och hängde likt en trasa i min hand. Men skam den som ger sig... det är övning som gäller och så lovar jag att komma tillbaka med en perfekt uppställningsbild om sisådär 5-10 år?


Lillskruttan ja. Den lilla valpen med de många namnen. Jag börjar befara att hon tror att hon heter "Hej!" eller "KOM!", för varje gång hon springer mot en så ropar man det i halv falsett. Annars heter hon bl.a Skruttis, Strumpa, Strutsen, Grisen, Lillan, allt utom Miki. En vän till mig kallar henne Mari, hmm, ja jag säger då det.

Miki är en störtskön valp. Orädd och väldigt avspänd i nya situationer. Nya hundar och människor, inga problem, hon är nyfiken och verkar sååå världsvan och cool.

En annan rolig egenskap hon har är hennes gigantiska föremålsintresse. Bollar, leksaker, tuggben, de är så skojiga att leka med och bära på, hon är en van apportör vid 9 veckors ålder. Där ingår iofs även skor, tandborstar, sockar, underkläder, pennor, damm och skräp, dock inte med samma glada beröm som vid hämtning av leksakerna. Man vet inte hur slarvig man är förrän man skaffar valp har jag upptäckt. Jisses vad hon hittar saker jag inte visste att jag hade!

5 kommentarer:

Anonym 14 mars 2008 kl. 20:29  

alltid lika spännande med valpar. Phoenix roar sig för tillfället med att hämta alla skor i hallen och bära in dom i sovrummet så fort jag lämnar lägenheten för en stund. alltid lika spännande att se vad han hittat den här gången.

Anonym 15 mars 2008 kl. 07:43  

Hej vad fint här är med Marimekkofavoriter * 2 ! Vi "känner" ingen Whippet så det skall bli kul att få lära känna dig ...

"Lycka är att hitta något" - det är Sloughisarnas ordspråk

Häromdagen hittade de något vitt tyg, som såg virkat ut likt en vacker kjol fast liten ... Vad det var och var de hittat det någonstans - här inne ! - kan jag fortfarande inte förstå ...
Får vi länka till dig ?

Anonym 15 mars 2008 kl. 10:46  

ska hon mörda föremålet på marken? Vilken liten snygging! Whipparna är nog mer jaktbenägna än italienarna, med vissa undantag förstås, nämner inga namn...
sally

Sagoruna 15 mars 2008 kl. 15:16  

Underbart! Vilken söt mördarbild!

Whippeten Nota 19 mars 2008 kl. 19:26  

Så fin hon är Miki!
Å du, den där uppställnigsbilden ska du vara nöjd med! Jag själv blir galen på kamera f-nskapet som tar kort en kvart efter man tryckte =) Roligt att hon fått en egen blogg! Ska bli kul att följa bloggsyskonen med tanke på att vi bor en bit ifrån varann.