fredag 21 mars 2008

10 veckor och påsk

Nu har lilla grynet bott hos oss i snart 2 veckor, och hon växer varje dag, både kroppsligt och mentalt. Hon överraskar mig hela tiden med hur klok och trevlig hon är, man får väl njuta så länge överraskningarna är övervägande goda :)

Idag, långfredagen, är det ett år sedan vi fick ta bort Disney (dock inföll långfredag 6 april förra året) och det känns väldigt sorgligt, jag minns det som igår :( Dels hur otroligt svårt det var att få tag på en akutveterinär på långfredag, men också hur jobbigt det var med alla "Glad Påsk" hälsningar mitt i den oerhörda sorgen. Förhoppningsvis blir denna påsk gladare!

10-veckorsbilden är tagen, och jag får inte till det som vanligt... Hon ser ihoptryckt ut på längden, jag ska försöka få henne att sträcka ut bakbenen mer och hålla kvar. Vi jobbar på, men det är himla kul att se hur hon blir längre och mer välvd för varje dag. Min lilla solstråle!



Glad påsk på er!

8 kommentarer:

Anonym 21 mars 2008 kl. 16:56  

Hej vad fin hon är !! Jag är så glad att ni har fått en ny solstråle i ert liv - tänker så ofta på Disney och er...och tänk vad Dis måste vara glad nu att ni har Miki nu, som får uppleva och känna den glädje och kärlek från er - som hon fick !
Kramar från oss !

Jenny,Nokia och Leo 21 mars 2008 kl. 17:40  

Dom är i en härlig ålder nu när man ser och märker utveckling från dag till dag. Hon ser jättefin ut tycker jag, övning ger färdighet
;-D

Sagoruna 21 mars 2008 kl. 18:10  

Å vad härlig hon ser ut. Öva på, du kan få låna Runa sen när du tror att du kan ställa upp din egen... eller Saga som inte ens jag kan ställa upp (hon blir som en hopdragen räka så fort man tar i henne). (-;

Sofie 22 mars 2008 kl. 11:08  

Grattis till valpen hon var jättesöt. Håller med Olga da Polga att Disney är glad nu när ni har någon ny att älska och skämma bort.

Anonym 22 mars 2008 kl. 18:29  

Matte dregalr över den snygga whippetflickan hon har som sagt en förkärlek till whippar...råkade ju bara trilla över mig och blev förälskad sådär som det bara händer ibland annars hade det bott minst en whippet i vårt hus...hon får som tur är umgås med Grabbarna på bredgatan och tanka whippetkärlek! Skall bli jättekul att se prinsessan i sommar!!!Rally Sally

Ursula Andersson 22 mars 2008 kl. 23:09  

Glad fortsättning på påsken! Hon är så himla söt, din lilla whippa!

Hälsningar Ursula

Whippeten Nota 23 mars 2008 kl. 11:04  

Fina syrran!
Practise makes perfect! Och om allt hade gått som smort nu så hade man inte uppskattat att det funkar bra sen ;)
Kramar från syrran våga med familj

T e s s i. 23 mars 2008 kl. 18:36  

aowe, hon e ljuvlig. helt bedårande.