måndag 31 mars 2008

12 veckor & Valpkurs

Igår började vi valpkurs! Lite i tidigaste laget kan jag tycka, men kursledaren har själv Whippet så jag ville inte missa den starten, och lilla yrvädret kan behöva lite hjärngympa redan nu :)

Trots att vi var yngst i klassen så gick det så otroligt mycket bättre än väntat, jag var nästan tårögd av stolthet ibland. Miki skötte sig exemplariskt, visade att hon kunde "sitt" och "ligg" trots att vi bara övat några gånger på skoj, hon hade jättefin kontakt och var följsam med mig trots de andra hundarna. Sen slappnade hon av bättre än jag trott mellan övningarna, låg och gnagde på en pinne eller bara satt och tittade medan några av de andra hundarna skällde hysteriskt på varandra. (okej, några valpryck fick hon men dom har jag förträngt redan)

Kanske har man en fördel att hon inte har blivit sådär slyngeljobbig ännu :D

Idag har Miki fått sin 12-veckorsspruta, och lilla grynet stod så modigt på bordet och lät sig stickas i nackskinnet. Passade på att väga henne också och hon är redan uppe i 5 starka kilon!

Tack och lov flyttar vi snart till nya huset så jag slipper bära henne upp och ner för 3 trappor länge till.

Till sist har jag hittat ännu en sak som vi önskar oss, en Marimekko-bädd såklart!:

2 kommentarer:

Anonym 31 mars 2008 kl. 14:40  

Så roligt att ni hade det kul på valpkursen !!( och att hon redan kan sitt & ligg - utomhus ! )

vilken fin bädd- oj var kan man få tag på sådana , tro ?
Hurra för mer Marimekko!!

Jenny,Nokia och Leo 31 mars 2008 kl. 15:20  

Gah! Minns fortfarande när Gråbo var valp och vi bodde på 4 våningen!!! Jisses vilken kondis man hade...
Kul med valpkursen, själv har jag aldrig gått valpkurs med någon av mina hundar, det har liksom inte blivit av.