torsdag 10 juni 2010

Sommar

Ja, här går tiden utan uppdateringar! Under Mikis första 2 år var jag otroligt aktiv, både i tränings/tävlingssammanhang och även på nätet. Har lärt mig en hel del om för/nackdelar med den transparens som finns på Internet och valde till sist att aktivt att backa ifrån en stor del av hundvärldens ständiga hets på insyn och delaktighet. Därmed inte sagt att intresset svalnat, eller något hänt. Miki mår fint och så även jag.

I april ställde vi ut i Älvsjö för Mia Sandgren och Miki fick där sin första BT-placering (R). I helgen åker vi till Avesta och hoppas sedan hinna med både utställningar, spår och förhoppningsvis även WR i sommar.

Miki har börjat mogna till en underbar, sansad liten fröken nu. Ibland kan jag nästan sakna hennes outtröttliga unghundsgalenskaper, men gläds istället åt hur lugn och lydig hon börjat bli. En riktig pärla är hon, pigg och glad, klok som en bok och självklart fortfarande med en liten räv bakom örat :)

Tiggarposen.


Stilstudie.


Vackra fina söta lilla ansiktet!

5 kommentarer:

Whippeten Nota 10 juni 2010 kl. 11:39  

Efterlängtad uppdatering!!!
Iom att jag själv försöker att anti facebooka mig tycker det är underbart med uppdaterade bloggar =)

Olga da Polga 10 juni 2010 kl. 16:56  

Hejhej vad kul!

Susanne 10 juni 2010 kl. 20:18  

söta miki! kul att se att ni mår bra! kommer ni till vilsta?

Birgitta 10 juni 2010 kl. 23:43  

Vilka fina bilder på Miki!!!
Hon ser så vacker och... vuxen ut! :)

Mona Lindberg 29 juli 2010 kl. 21:13  

Åh,vilket vackert uttryck på din tik och vilka vackra mörka ögon.