lördag 7 november 2009

SW Vingåker 091107

Idag har vi spenderat en lååång dag på Svenska Whippetklubbens utställning i Vingåkers tennishall. 115 Whippisar anmälda och det var så kul att se och träffa alla människor och hundar! Miki var anmäld i Bruksklass (6 st), domare var Christer Wik och han var noggrann, positiv och utförlig, gav kritiken medan hunden stod på bordet. Jätteintressant att få höra kritiken "live" för en oerfaren som jag! Miki fick en jättefin kritik och lyckades drämma till och vinna klassen med UK :) I Bästa Tik klarade hon sig ett tag och hängde med i gallringen, blev dock inte placerad tillslut men jag är så gräsligt stolt över henne (och mig själv!).

Idag besannades nämligen en av mina stora fasor, att få panik i utställningsringen. Under konkurrensen i Bruksklassen började jag känna mig riktigt yr (det var väldigt kvavt i hallen) och reptilhjärnan reagerade direkt med att skicka signaler om flykt. Jag försökte hålla ut och andas lugnt, men i samma ögonblick som vi placerades som 1:a så bröt paniken ut och jag trodde jag skulle svimma där jag stod. Lyckligtvis fanns det uppmärksamma vänner i närheten som diskret hjälpte mig med Miki, vatten, frisk luft och lugn så paniken gick att rida ut och jag kunde t.o.m gå in i ringen igen i BT-klass när det var dags. Så idag kan man tala om seger i dubbel bemärkelse.

Till sist var det dags för Bästa Brukshund och där fick vi en stor blå/vit fin rosett med BIS-brukshund på :) (Jag upptäckte också idag hur svårt det är att ställa upp en hund åt "fel håll", det var nästan helt omöjligt när man är högerhänt som jag är haha)

BIS idag blev Courtborne Ramazotti, och jag måste säga att jag tycker han var superstilig! 8 år gammal och när han gled runt i ringen som en unghund fick jag nästan gåshud :)

Tack alla inblandade för en härlig dag!
Miki hälsar från under täcket att hon är mycket nöjd över sig själv.

13 kommentarer:

Susanne Lindström 8 november 2009 kl. 00:05  

Grattis till fina reslutat! Vad duktiga ni var!

Inger 8 november 2009 kl. 00:24  

JÄTTEGRATTIS! Snyggt jobbat!

Anita 8 november 2009 kl. 01:10  

Hälsa till henne under täcket och gratulera och grattis till DIG som red ut stormen i ringen! Du är så duktig och jag har fått ringrapport om hur härliga Du och Miki är i ert samarbete i ringen BRA JOBBAT!!

Olga da Polga 8 november 2009 kl. 07:58  

GRATTIS i dubbel bemärkelse !
Och vilken trygghet och lycka att ha sådana vänner ...

Annakarin @ Mathias.W 8 november 2009 kl. 08:03  

Grattis Sara & Miki! Härligt jobbat!

Helena, Quince och Otto 8 november 2009 kl. 10:18  

Det är fantastiskt så mycket Miki vuxit sedan jag såg henne i ringen sist. Hon är alltid vår galna kompis men nu dyker de andra sidorna av "fröken Miki" upp. OJ, Sara, det här är bara början!

Play A While 8 november 2009 kl. 12:08  

Stort grattis!!!

Anonym 8 november 2009 kl. 15:13  

GRATTIS GRATTIS till det fina resultatet och framför allt till att du segrade över paniken. KRAM,M.

Katja/IKA 8 november 2009 kl. 16:51  

Stort grattis till er båda! Bra jobbat tjejer! =)

Sagoruna 8 november 2009 kl. 18:11  

Så himla roligt! Ett stort grattis till både din och Mikis bedrift! Hon är en ursnygg tjej och väldigt trevlig därtill. Nästa gång ni skräller hoppas jag vi är vid ringside så att du kan få en kram. Nu har ni satt ribban högt för mig och Eira vi vill också bli BIS-bruks!

Maria å flickorna 8 november 2009 kl. 19:21  

Åh, Sara! Jag är inte det minsta förvånad över någon av era bedrifter, men ack så glad! Fina, fina Miki och fina, fina Sara. Håller med Helena; sagan har bara börjat...

Whippeten Nota 9 november 2009 kl. 09:28  

Grattis!!!

Jenny,Nokia och Leo 9 november 2009 kl. 09:53  

GRATTIS!!! 7-kamparen Miki, som vanligt i toppform slog på stort =) You make us proud!