söndag 3 maj 2009

SvVk Skellefteå

Jag vet att jag alltid säger det, men vilken underbart trevlig dag vi hade igår! SvVK:s utställning i Skellefteå, med Björg Foss som domare. Miki mötte syrran Play a While Tiimari "Mira" i unghundsklassen + en Dervisch-tik. Björg är den bästa domare jag ställt för hittills, hon var noggrann på bordet, trevlig och leende, och i konkurrensen fick var och en av de placerade en snabb öppen kritik om varför hon placerat som hon gjort.

I vår klass var det Miki & Mira som fick 1:or och tävlade så mot varandra om klassvinst. Björg valde Mira som etta med CK och förklarade för oss att Mira var snäppet mer utvecklad än lilla Miki, hon var lite mer balanserad och kroppad och det avgjorde. Mira hanterade även det snorhala golvet helt utan problem, där Miki inte riktigt fick ut steget tyvärr.

Men nu ska ni få höra. Det var Miras första officiella utställning, och efter unghundsklassvinst med CK så kommer hon in i BT-klass och sopar banan med de andra tikarna, vinner med CERT och går sedan och blir BIR! Snacka om att hejarklacken var i upplösningstillstånd :) När framgångarna stannar inom familjen glömmer man snabbt bort att man var en hårsmån från ett CK :D Härliga Mira, vi är såå stolta över våran syster!

Sedan blev jag bjuden på picknick ute i solen med de norrländska tjejerna ("hejarklacken"), och det bjöds på pastasallad, baguette, vindruvor, godis, läsk, ja you name it. Gänget bestod av Therese med Svante & Sixten, Sussie med Mira, Susanne Lindström, Skyborne So What med matte, Magic Colour Sparkling Gold med matte, Undimoon Linus van Pelt & Undimoon Magica de Spell med hussar och mattar, Eva från Foxys, och några fler härliga Umebor.
Tack för trevlig sällskap och mycket god mat!

Mikis kritik för dagen: "Tilltalande ung tik med bra proportioner. Bra huvud, väl ansatt hals. Harmonisk över & underlinje. Normalt vinklad bak och fram, tillräckligt bröstdjup & volym. Rör sig med fritt steg, inte riktigt stabil fram och bak."

Miki på bordet, nervöst plockande matte...


Björg bedömer Miki, Mira står redo på bordet.


Mira BIR! BIM blev Carry On Diesel Dream,


Systrarna uppställda framifrån.


Från sidan. Miki t.v. och Mira t.h.

10 kommentarer:

Sagoruna 3 maj 2009 kl. 11:32  

Grattis! Ni verkar ha haft en härlig dag! Fina systrar!

Jenny,Nokia och Leo 3 maj 2009 kl. 12:14  

Vilka fina systrar!!! och det låter verkligen som ni haft en supertrevlig dag. Kul när släkten regerar.

Susanne Lindström 3 maj 2009 kl. 14:04  

Tack själv Sara för en låååång och trevlig dag. Det var verkligen roligt att det gick så bra för Mira. Vi åkte från Skellefteå 19.20. Får jag låna en bild från din blogg på Mira?

Jag hoppas att din resa hem har gått bra idag. Jag tog rätt på en flaska som jag tror är din.

Helena, Quince och Otto 3 maj 2009 kl. 15:20  

Som helt opartisk Miki-hejarklack tycker jag förstås att hon har sötare huvud. (Får man säga så?)

Whippeten Nota 3 maj 2009 kl. 17:06  

Heja heja heja jag höll på att hoppa av stolen här hemma när jag läste hur bra det har gått för systrarna!!! Tjohoo va skoj =)

Myra o Hanna 3 maj 2009 kl. 19:02  

fiin kritik och bra jobbat!

Ursula Andersson 3 maj 2009 kl. 21:22  

Grattis! Och vad fina systrarna är tillsammans!

Annakarin @ Mathias.W 4 maj 2009 kl. 17:27  

Härliga bilder, vi brukar åka till den utställningen också men avstod i år, men det brukar vara så fin stämning där och vädret brukar vara fint.

Olga da Polga 6 maj 2009 kl. 06:35  

Vilka vackra systrar ! De ser ju ut att vara väldigt lika varandra!
Grattis till er alla !

Jeanette 7 maj 2009 kl. 12:36  

Hej Sara! Så "ses" vi igen. Vi blev med en lillasyster till Lisa igår. Twyborn Do Tell. Och så har jag startat en liten blogg för våra älskade tjejer! Om du vill så kan du titta på henne där http://lisabellawhippets.blogspot.com