söndag 13 april 2008

Lydnad på elitnivå

Jag & Miki gick ner på stora fältet här nedanför och skulle öva lite kontakt och allmän grundlydnad. Fick sällskap av Maria & hennes underbara fyrvägskorsning Kiwi. Kiwi var en väldigt bra nanny till fröken Kaxig, och lekte med varsam hand men tvekade inte att säga ifrån när kaxfröken Miki kom för nära. Mycket bra för henne, som ensambarn blir man rätt bortskämd.



Vi fick några bildserier också på vår träning. Som man kan se så går det ganska bra en del gånger, och... mindre bra andra gånger.


Tur man har humor och en väldigt töjbar tröja.

7 kommentarer:

Anonym 14 april 2008 kl. 08:32  

hihi guu vad underbara bilder - på den första bilden förstod jag inte att det var Miki först - tänkte att oo vilken lydig och vacker whippet ( varför jag inte kopplade samman fotot med henne vilket vore mest naturligt vet jag inte ) och i nästa bildsekvens tänkte jag att åå vilken busigt gullig uppmärksam och lydig whippet!
Ni verkar passa så bra tillsammans och att båda kan se det humoristiska i en låång och ännu längre tröjärm bådar gott för framtiden !!! Kramkram !

Anonym 14 april 2008 kl. 13:43  

hjälp! Är det barnsoldatskola för lilla MIKI? Vinthundsombudskvinnan sally känner sig manad att rycka ut! Fotgående och sitt vid sidan???Fy bubblan säger jag!
(matte är grymt avundsjuk)
Tur att det lilla offret tar sig ton och klär av dig! Hihihi
Rally sally olydigaste hunden i södra sverige

Anonym 15 april 2008 kl. 11:15  

Haha hon är ju rolig den där :D

Jenny,Nokia och Leo 15 april 2008 kl. 13:13  

Hi,hi hon är ju för härlig lilla fröken :D

Sagoruna 15 april 2008 kl. 17:19  

Jamen Miki ville ju bara hjälpa dig att få en hipp och modern tröja som du är helt ensam om i hela vida världen *hahahaha*

Johanna 17 april 2008 kl. 00:10  

Miki är bedårande! Jag trodde inte att jag skulle bli valpsjuk redan men hon är ju supersöt! Jag tror att hon kommer att bli en stjärna på lydnadsplanen i framtiden. Lycka till!
(Johanna, Line & Myra, http://whippet.blogg.se/)

Whippeten Nota 18 april 2008 kl. 19:51  

Vad duktiga ni är! Ser ju ut som riktiga lydnadsproffs redan =) Det är dessutom gott med humor :) tröjan var gaanska töjbar kan man säga!