fredag 21 november 2008

Hosta!

Miki började hosta förra helgen, först trodde jag hon satt något i halsen men när hon började hosta upp slem så anade jag att det kunde vara kennelhosta. Jag misstänker att det kommer från Vingåker då jag har hört från flera håll att deras hundar insjuknat i kennelhosta efter den utställningen. Som tur var är hon vaccinerad och hon verkar ha fått en lindrig variant, för nu har hon slutat hosta så där illa och torrhostar bara lite då och då.

Vi isolerar oss så länge och längtar tills vi får busa omkring i den nyfallna snön! (Ibland tar hon dock ett busvarv när hon ska morgonkissa ute på tomten, men då kommer hon in och hostar, den lilla saken.) Så jag och smitthärden har tagit det lugnt i veckan och (torkat slem) bara kryat på oss i filtar och med mys.

Tyvärr blir det inget KM för oss på söndag, vilket vi hade sett fram emot.
Men det kommer ju fler gånger!


3 kommentarer:

Helena, Quince och Otto 21 november 2008 kl. 22:10  

Blä för hostan! Klappa sjuklingen (även om jag inte tror hon är ynkligt lagd :)

Anonym 21 november 2008 kl. 22:17  

Vad tråkigt att ni inte kommer på söndag!
Hoppas att whippan kryar på sig snart!

Whippeten Nota 22 november 2008 kl. 09:33  

Du får krya på dig syrran ;)