torsdag 29 maj 2008

Förbudsträning

En kväll frågade jag en vän om hon ville lära oss förbudsträning. Så med en låda varm och väldoftande korv/blodpudding/kassler, fickan full med godis och rösten laddad med nyansering gick vi ner på fotbollsplanen och försökte lära Miki (och mig själv) vett och etikett:



"Okej, Sara. Tänk råttgift!"




"Helveeeette vad snabb hon är! (Var beredd! ropar läraren)"




"Hörrudu! ropar jag med min argaste stämma" (notera världens längsta nos)



.... och tro det eller ej. Men godiset fick vara kvar i lådan till mattes stora glädje!


Ett nytt försök:


"Whippetryck deluxe mot den nyfunna skatten"





"Höööörrruuuduu, väser matte med uppenbart resultat"




"Och då får man godis och en massa beröm likt julafton"




"Till sist kan man gå fot med skålen mellan hund och matte. Jiho!"

5 kommentarer:

Anonym 29 maj 2008 kl. 21:39  

Åh ni var så fantastiskt duktiga båda två (Y) När rösten återhämtat sig så kör vi igen ;D

Anonym 30 maj 2008 kl. 08:29  

Ååå så duktiga ni är jag får gås hud, en när jag ser en whippet med sån fin kontakt <3

Anonym 30 maj 2008 kl. 14:40  

Woaw !! Superproffs ju !!
Lydnads-SM nästa - till att börja med !!!
Jaa, jag ryser faktiskt också när jag ser det här ! Kul !!!

Jenny,Nokia och Leo 31 maj 2008 kl. 13:49  

Underbara bilder, man ser hur pigg o busig hon är, verkligen en sprallig tjej. Jag lyder matte sen...måste kolla läget bara ;-D hi,hi skojar bara, ni är jätteduktiga!!!

Sagoruna 31 maj 2008 kl. 22:25  

Jättebra undrar om min råtta blir lika duktig... Just nu sover hon som en sten första kvällen hemma.